星渊龙骑

【角色日信件】杂技演员IV

信件浅析参看【浅析】杂技演员IV : 信件落成时间?

一封放置在马戏团道具箱里的信件

穆罗:
看过最后的演出了吧?快点告诉我,这是不是你看过最厉害的油彩化妆?没想到吧,那些铅白和朱砂会把你们都骗了,我已经开始迫不及待你们每个人看到“瑟吉”时瞠目结舌的滑稽样子——“让我们掌声有请喧嚣马戏团的一位老朋友,他一直与我们同在,而我们差点忘记了他。”
骂我蠢货吧,在发生一切之后,我才意识到这所谓的家其实是恶臭的“下水道”,亲手撕开它的嘴脸才发现它的背后原来充斥着平庸、嫉妒、血腥,那些肮脏的玩意儿。不要问我为什么要这么做,虽然我对那个地方失望透顶,但我还是想要找到真相,这不仅是我对它的终结,也是对我自己的一个交代。我还为它准备了一场盛大的表演——爆弹演出。伯纳德那个老伙计,曾经他总以危险的理由阻止爆弹演出,殊不知只有在熊熊火焰中燃烧殆尽才是“喧嚣”最精彩的落幕!不要责怪我这回没有跟你商量,这场演出只能由我来亲自完成。等着瞧吧,你会理解我的决定。
只是比较遗憾,最终我还是不能答应你一起到野外巡游了,没想到那些驰骋在野外的自由和快乐只能让你小子一个人独享了。你给我的钱我一直未动,而现在我也给你多留了一些,希望你能带着继续前行。
最后,勿念。

麦克


A Letter in the Circus' Prop Chest

Murro,
Did you watch that final performance? Hurry up and tell me, wasn't that the best makeup you've ever seen? I bet you didn't expect white and cinnabar to trick all of you. I can't wait to be amused by the dumbfounded looks on your faces when you see "Sergi" — "Let's give an applause to an old friend of the 'Hullabaloo' circus. He has always been with us, but we almost forgot him."
Call me stupid if you want. It took that incident to make me realize that this so-called family of ours is no better than a stinking sewer. Only after tearing apart the veil on it was I able to realize that it was infested with mediocrity, jealousy, and blood. Don't ask me why I'm doing this. As much as I am absolutely disappointed in that place, I still wish to seek the truth. It's more than an end to it for me — it's closure. I've even prepared a grand performance for it — an explosive performance! Bernard was always against it due to safety concerns, but he failed to realize that burning up in a sea of flames is the best ending "Hullabaloo" could ever have! Forgive me for not discussing this with you, but it's a performance that I must do myself. Just wait and see, you'll understand my decision.
My only regret is that I could not travel to the great outdoors with you. You'll have to enjoy the freedom and joys on your own. I've never touched the money you gave me, and I even added a little more to the pool. I hope you'll take it and move on.
Don't miss me.

Mike

评论
热度(37)
  1. 共3人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
第五人格剧情分析爱好者,MBTI(迈尔斯-布里格斯类型指标)为ENFJ(主人公型人格):注意力方向(精力来源)偏外倾;认知方式(如何搜集信息)偏直觉;判断方式(如何做决定)偏情感;生活方式(如何应对外部世界)偏判断。愿我们在探索第五人格剧情的时候,都能有所收获。

关注的博客